בית אבות לחולי אלצהיימר

● בתי אבות תשושי נפש
●בתי אבות סיעודים
●בתי אבות לאלצהיימר
●בתי אבות לתשושים
●דיור מוגן

בית אבות לחולי אלצהיימר    

 

כולנו יכולים להבין את הקשיים שאיתם מתמודדת משפחה של חולה סיעודי.כולנו חושבים טכנית איך מחליפים לאיש גדול, איך רוחצים אותו? וכמה קשה להעביר מהמיטה לכיסא, ומבינים שאפילו לעובד הזר קשה.

אבל איך מבינים ומקבלים אדם שהולך ומתפקד פיזית אבל המוח בגד בו? לכולנו קשה להפנים את גודל האסון שלו ושל המשפחה מילים כמו אלצהיימר,ירידה קוגנטיבית ודימנציה מפחידות.

מי לא זוכר חוויה ששמנו מפתחות ואנחנו לא מוצאים אותם? אנחנו מסתובבים כאחוזי אמוק, מתעצבנים שמישהו נותן לנו רעיונות איפה לחפש…חברים יקרים זהו הריטואל הקבוע של חוסר אונם שבו שרוי יקירנו.

לאן ממשיכים מכאן-אני ממליצה לתאם עם רופא פסיכוגריאטר,הוא הרופא הנכון לאבחן את מצבו של יקירנו. בעזרת האבחון נשפר את איכות חיי האדם וכל משפחתו.   הוא בודק את אופי המחלה,האם אפשר להשתמש בתרופות בכדי להאיט את קצב התפשטות המחלה,האם זה מלווה בעוד מחלות?ומה הצרכים ואיך נגן על החולה בדיוק כמו האדם  הסיעודי. הכי חשוב להכין נפשית א כל בני המשפחה.

ליקטתי מספר דוגמאות בכדי להמחיש לכם-

* נפגשתי עם בת שמספרת לי באילו המילים “אבא מבולבל אבל מפאת כבודו מפחדים להעיר לו הוא מבקש לקחת תרופות לבדו,לפעמים הוא שוכח ולפעמים הוא לוקח כפול” …היש מצב מוכן מזה?

*מספר לי בן שגר ביבנה על אביו שכבר אובחן כחולה מוכן לוותר על הנהיגה והאב והאם נוסעים מתל –אביב ליבנה כל כמה שבועות ולפעמים מגיעים ולפעמים לא…היש מצבים מסוכנים מאלה? לרוב אני שומעת על ניסים,אם ששכחה גז דולק שעות או הורה שהאיש מהמכולת מצא אותו משוטט ולא יודע את הדרך הביתה.

מלאו מצברים-אמרה לי אישה של חולה שיצאתי איתה לשיחה בבית קפה שהיא מרגישה שיצאה מהכלא…

לשמור על חוש הומור-גם ביניכם וגם עם החולה.

זיכרו להכין צמיד או שרשרת עם פרטים מזהים.

הקפידו על משטר שתייה ועל 5 ארוחות לפעמים מנגנון השובע נפגע ואנחנו צריכים לפקח על הנושא.

המיתוס של הכי טוב בבית לא תמיד נכון, יש לבדוק כל מקרה לגופו,אך צריך לראות את העתיד רוב המטפלים לא שורדים עם אנשים מבולבלים.יש שלב שבו אנו צריכים לבדוק אפשרות של בית אבות לחולי אלצהיימר.

מה יש בית אבות לחולי אלצהיימר שאין בבית-רופא כל יום,אחיות ומטפלים סביב השעון,תזונאית,עובדת סוציאלית,מרפאים בעיסוק, פיזיוטרפסטים,חוגים מוזיקה והעיקר הרבה תעסוקה ועניין.

והכי חשוב לבדוק שיש פיקוח מאוד קפדני של משרד הבריאות.

כאשר אתם בודקים את האפשרות הזאת אשמח לסייע לכם. נבדוק האם מגיע לכם סיוע מהמדינה ונראה ביחד את בתי האבות שמתאימים עבורכם, השירות שלי ניתן ללא תשלום.

גילת רדליך כהן-כי הגיל השלישי זה אני 054-6866998

Call Now Button