חברות השמה לבתי אבות

● בתי אבות תשושי נפש
●בתי אבות סיעודים
●בתי אבות לאלצהיימר
●בתי אבות לתשושים
●דיור מוגן

ייעוץ והכוונה לבתי אבות

יעוץ והכוונה לבתי אבות הינו שירות המסופק על ידי חברות השמה לבתי אבות, לאיתור בית אבות למבוגרים ו/או קשישים שאינם יכולים להמשיך לגור במקום מגוריהם הקבוע בשל הרעה במצבם הגופני ו/או הקוגניטיבי המצריך השגחה מקצועית לאורך שעות היום.

לרוב, הפניה לשירותי ייעוץ בתי אבות, נעשית ע"י בן הזוג או משפחת החולה משום שמצבו הבריאותי אינו מאפשר לו לבקש את העזרה.

כשם שתהליך בחירת בית אבות מתאים לחולה מאתגרת וקשה, כך גם תהליך בחירת יועץ לבתי אבות אינה קלה, גם בשל ריבוי היועצים והחברות העוסקות במלאכה והן בשל נטיית חברות השמה לבתי אבות לפעול מתוך שיקולים זרים שאינם קשורים בחולה.

 

חברות השמה לבתי אבות

 

חברות השמה לבתי אבות מספקות ייעוץ והכוונה לבתי אבות, כאשר הורה ולפעמים בן זוג במשפחה כבר מתקשה לתפקד בביתו, אם בשל מגבלות פיזיות או מנטליות כדמנציה, אלצהיימר.

ייעוץ לבתי אבות מאפשר למשפחה לקבל את כל כלי קבלת ההחלטות לגבי המוסדות הקיימים בארץ, כולל ליווי המשפחות לביקורים במוסדות אלו, וכן מתן כל המידע למשפחה על הזכויות הכספיות והחוקיות של סיוע במימון בית אבות המגיעות להן.

לפי אופי הקושי של ההורה או בן הזוג ניתן יהיה למיין את סוג בית האבות המתאים עבורו:

יועץ לבתי אבות לא רק מסייע למשפחה באיתור בתי אבות מתאימים, אלא ממשיך לסייע גם במעבר עצמו, על מכלול האספקטים הפרקטיים והמנטליים הכרוכים בתקופת המעבר והקליטה הראשונית, ודואג לרווחתו ולקליטתו המוצלחת של הקרוב האהוב.

נשאלת השאלה במי כדאי להיעזר כשמחפשים השמה לבית אבות? לאילו פרמטרים כדאי לשים לב כדי שהיועץ לבתי האבות יהיה כזה שאכן "יספק הסחורה" בתקופה שבו הוא יותר מנדרש ע"י משפחת הקשיש.

בחירת יועץ לבתי אבות

 

יועץ לבתי אבות המעניק שירות ייעוץ והכוונה לבתי אבות, צריך להיות נטרלי ולא משוחד, כך שטובת החולה היא זו העומדת לנגד עיניו ושיקוליו בלבד, ולכן יש להסתייע רק ביועץ לבתי אבות שעובר במסננות הבאות:

  1. שהייעוץ יינתן חינם לחלוטין (!) – שימו לב ובררו היטיב שחברת ההשמה לבתי אבות עובדת חינם עבורכם, ואין שום חיוב על הוצאות שונות.
  2. וודאו שהיועץ הינו בעל ניסיון רב שנים בתחום. היועץ חייב להכיר לעומק את מגוון הביטוחים הרפואיים, הזכויות, החוקים, והבירוקרטיה הקשורה לעולם זה- על מנת לייעץ באופן המיטבי לקשישים ולמשפחותיהם. רק שנות ניסיון רבות מקנות את ההיכרות המעמיקה והידע הנדרש לכך.
  3. וודאו ובררו שבעל חברת ההשמה לבתי אבות שהנו המומחה ובעל הניסיון ילווה אתכם אישית (ולא ע"י "קבלני משנה", או עובדים זוטרים). נקודה זו חשובה כי הניסיון וההיכרות האישית חשובה גם בליווי "בשטח" במוסדות השונים.
  4. נסו לבדוק (ע"י ממליצים שתקבלו מהיועץ) את היותו מומחה לגישור ולטיפול רגשימנטאלי במשפחות. יועץ לבתי אבות טוב הנו כזה שלא רק מומחה בעל ידע למוסדות השונים ולחוקים, אלא שהוא בעל מומחיות, ידע וניסיון ביחסי אנוש מורכבים שלפעמים מלווים את הסיטואציה של ההשמה לבתי אבות במשפחות (בין ההורים לילדים ולפעמים אף בין האחים במשפחה).
  5. חשוב שהיועץ יהיה נגיש (כאמור: בעצמו) ללוות את הקשיש ומשפחתו החל מרגע התחלת הליווי והייעוץ, ולאורך כל הדרך. בדקו עם המלצות על נגישותו של היועץ, נכונותו להתלוות "ללא סטופר" למגוון רחב של אופציות של בתי אבות מתאימים.
  6. בררו שהיועץ קשור, מכיר ומוכן ללוות המשפחה לבתי אבות בכל רחבי הארץ, ושהוא מכיר ובקשרים עם מגוון רחב של מוסדות בכל רחבי הארץ.

והכי חשוב…התחברו ליועץ לבתי אבות שיש לכם "כימייה" עמו, כי הוא זה שיכול לסייע לכם ולבן המשפחה האהוב שלכם בהשמה לבית אבות נכון, טוב ויעיל. חשוב שתעברו את התהליך הזה עם אדם נעים, אמפטי וקשוב לכם לאורך כל הדרך.

Call Now Button