אל תעזבני לעת זקנה – ייעוץ והכוונה לדיור מוגן במרכז

● בתי אבות תשושי נפש
●בתי אבות סיעודים
●בתי אבות לאלצהיימר
●בתי אבות לתשושים
●דיור מוגן

והכוונה לדיור מוגן במרכז

האם נכון להישאר בבית בכל מצב?
כשסבתא שלי – רבקה – עברה את גיל 70 היא הודיעה לנו שנרשמה לבית אבות בגבעתיים. לאחר שהיא עברה שאלנו את הסבתא השנייה שלנו – הלה – מה דעתה לעבור גם לגור בבית אבות, היא סירבה. אבא שלי חיש קל בנה לה יחידת מגורים לידנו במושב. כאשר הכל היה גמור ומוכן היא שאלה "ומי ישחק איתי קלפים? ומי יראה איתי אופרה?" ומיד החליטה לעבור לבית אבות – קומה מתחת לסבתא רבקה. אחרי מספר שנים הן עברו מהחלק העצמאי לתשושים ומשם, לאחר שנים, לסיעודי. אני שבאתי בכל שבוע לבקר וראיתי את חיי החברה הבנתי כי הן עשו מעשה חכם.
בכדי לבדוק זאת צריכים לעשות סדר במושגים.

דיור מוגן
מיועד לאנשים מעל גיל 60 עצמאים אשר רוצים דירה יותר קטנה של חדר ועד שלושה חדרים. הדירה קטנה ברוב המקומות כמו דירת סטודנטים אבל בבניין יש חדר כושר ובריכה חדרי חוגים והרצאות מסעדה שבדרך כלל פועלת בצהרים.יש במקום קבלה ושמירה יש מרפאה רופא ואחות ופעילויות סביב השעון. בקיצור רשת בית בכפר, האחוזות, המאה ועשרים וכ"ו.

בית אבות לתשושים
אנשים שמצבם הבריאותי ירוד עקב מחלות כרוניות אך הם צלולים.בבית יש חמש ארוחות ברוב המקומות יש חדרים לא דירות לאדם או שניים בחדר. יש חיי חברה פעילים אבל יש מרפאות בעיסוק, אקטואליה, מלאכות יד, הרצאות, התעמלות על כסאות, הפעלות והופעות. נכנסת גם פונקציה של מטפלים שעוזרים ברחצה הלבשה סידור יום יומי של החדר. גם פה יש רופא ואחות.
בתי אבות לסיעודיים ותשושי נפש-הם בעצם בית חולים למחלות כרוניות. החדרים ברוב המקומות הם ל-2.

סיעודיים
אנשים שמרותקים למיטה או כיסא גלגלים, לא שולטים על הסוגרים וזקוקים ועזרה מלאה ברחצה הלבשה ולעיתים בהאכלה.הם זקוקים לצוות רב מערכתי שישמור עליהם כמו פיזיותרפיה אישית וקבוצתית, ריפוי ועיסוק, תזונאים, רופאים, אחיות, מטפלות. מעקב בדיקות ותרופות שינוי תנוחה בלילה וכ"ו.יש חוגים כמו: גינה טיפולית, בעלי חיים בישול וכ"ו. מנסים להתאים לכל אדם את הפעילות.

תשושי נפש
אנשים עם ירידה בזיכרון בכל מיני דרגות הגורמת לאדם הפרעות בהתמצאות, בזמן ובמקום, בריכוז ובהבנה. הרבה פעמים אי שקט. אנשים שרובם מתהלכים ונראים בריאים, אך הם לא. המחלקה יותר קטנה והיא מוגנת על ידי קוד, בכדי שלא יפתחו דלת ויהלכו לאיבוד. הם זוכרים בעיקר את העבר ופחות את ההווה. הפעילויות מעט שונות – הרבה עבודה על זיכרון ועל החושים. בנוסף לצוות שיש במחלקה סיעודית, פה יש גם רופא נוסף פסיכוגריאטר. יש שעות או דקות של צלילות וככל שיגיעו למקום שבו יגרו את זיכרונם יותר – ההתדרדרות תהיה איטית והדרגתית יותר.
בארץ יש מוסדות טובים ביותר. ישראל היא מדינה שמסייעת לאנשים שידם אינה משגת לשלם לבית אבות. (תשושים, סיעודיים תשושי נפש ואלצהיימר) משרד הבריאות ומשרד הרווחה מפקחים עליהם. בתי אבות מתחרים על התוספות שהם נותנים מעל התקן.

היתרונות בפניה לחברות ייעוץ והכוונה לדיור מוגן במרכז
חברות הייעוץ והכוונה לדיור מוגן במרכז חוסכות למשפחה התרוצצויות בין בתי אבות, הן ממקדות את המשפחה ומראות לה את המקומות המתאימים לה בכל הארץ!
חברות הייעוץ והכוונה לדיור מוגן במרכז מכירות את התנאים לקבלת עזרה מהמדינה ועוזרות במילוי נכון של הטפסים.
השירות ניתן למשפחה ללא תשלום, מכיוון שהינן מתוגמלות על ידי בתי האבות שאליהן הן מפנות את הקשישים (גם במקרים שהמימון על ידי המדינה).
הניסיון והוותק מסייעים למשפחה לעבור את התהליך הרגשי יותר קל. הידע הרחב וההסבר המקיף שמקבלת המשפחה מהיועץ וההליכה יד ביד ביחד איתם לראות את המקומות -מקלה ומסייעת לשאלה הגדולה מכולם:
מי אנחנו שנחליט עבור הורינו?
היום המגמה היא להשאיר בבית בסביבה הטבעית. אך לעיתים אין הדבר אפשרי ואז יש לבדוק אפשרויות נוספות שלעיתים אינן פחות טובות, אלא להיפך- עדיפות לסיטואציה ולצורכי הקשיש.

אשמח ללוות גם אתכם ברגישות בסבלנות ובהבנה
גילת רדליך כהן
ייעוץ והכוונה לבתי אבות
054-6866998

Call Now Button