מה זה ייעוץ והכוונה לבתי אבות ?

● בתי אבות תשושי נפש
●בתי אבות סיעודים
●בתי אבות לאלצהיימר
●בתי אבות לתשושים
●דיור מוגן

ייעוץ והכוונה לבתי אבות

ייעוץ והכוונה לבתי אבות

מה זה יועץ לבתי אבות ? מדוע צריכים ייעוץ והכוונה לבתי אבות ?

כולנו מכירים את המשפט: "צער גידול הורים", ואכן- הורים או קרובים מתבגרים מגיעים לעיתים לגיל שבו הם וכן משפחותיהם נאלצים לעמוד בפני התלבטות אמיתית: האם להשאיר את הקשיש בביתו, או אולי בתי אבות רגילים, או בתי אבות סיעודיים הנם הפתרון הטוב והעדיף לרווחתו הפיזית (ולעיתים אף הנפשית) של הקשיש.

תפקידו של יועץ לבתי אבות וחברות השמה לבתי אבות

כאן נכנס לתמונה היועץ לבתי אבות וחברות השמה לבתי אבות. הקשיש ומשפחתו עומדים בדרך כלל בפני חוסר ידע וכלים מספקים להבנת מכלול האפשרויות העומדות בפניהם, וכן הן אינם מודעים להגדרות החוק השונות, לזכויות החוקיות המגיעות להם הן מחברות הביטוח והן מרשויות המדינה.
בנוסף, קיימים כיום מאות רבות של בתי אבות, בתי אבות סיעודיים, בתי אבות לעצמאיים תשושים, וכן לקשישים תשושי נפש (הסובלים מאלצהיימר, דמנציה וכיו"ב). ההגדרות הנן רבות, ויש להכיר ולהבין לעומק את הגדרתו הרפואית של הקשיש, על-מנת לייעץ ולהתאים לו פתרון מתאים ואיכותי, ועל מנת לסייע לו ולבני משפחתו במיצוי זכויותיו הכספיות והחוקיות, ולסייע למשפחה מול סבך הבירוקרטיה והרשויות השונות המטפלות בנושאים אלו.
יועץ לבתי אבות, העוסק בכך שנים רבות, המכיר את כלל החוקים, הסטטוסים, ההגדרות השונות, והמכיר לעומק מירב של מוסדות מתאימים לכל הגדרה רפואית תפקידו לסייע לקשיש ולמשפחתו בכל התהליך.

תפקידים נוספים של יועץ לבתי אבות

עד כאן סקרנו את התפקידים הפורמליים של יועצים לבתי אבות. מעבר לתפקידים אלו, ייעוץ לבתי אבות הנו כלי חשוב הן להשגת איכות חיים ורווחה לקשיש, והן לגישור והשכנת שלווה ושלום בית בין הקשישים לבין משפחותיהם, ולפעמים גם בין האחים שבמשפחה. יועץ טוב לבתי אבות יכול להיחשב יועץ איכותי כאשר הוא יודע לא רק לתת את הייעוץ והמידע הרלוונטי למשפחה ולקשיש, אלא אף להיות גורם המגשר והמפשר בין ההורים לילדים, ובין האחים לבין עצמם והוריהם. לעיתים תקופת התבגרותם של ההורים והצורך בהחלטה על מציאת מוסד מתאים להורים כרוכה במתחים רבים, אינטרסים שונים וחילוקי דעות בקרב המשפחות. רק יועצים לבתי אבות שזו התמחותם וזה ניסיונם והכשרתם יידעו לכוון, לגשר ולפשר בין גורמי המשפחה השונים, וזאת על מנת למצוא את הפיתרון הטוב ביותר עבור בני המשפחה כולה, ובראש ובראשונה עבור ההורים.

כיצד לזהות יועצים לבתי אבות איכותיים? מיהו יועץ לבתי אבות טוב?

יועץ טוב להשמה לבתי אבות צריך להיות קודם כל בעל ניסיון רב שנים בתחום. הוא חייב להיות מומחה לגישור בין הקשישים לבין המשפחות, הוא חייב להכיר לעומק את מגוון הביטוחים הרפואיים, הזכויות, החוקים, והבירוקרטיה הקשורה לעולם זה- על מנת לייעץ באופן המיטבי לקשישים ולמשפחותיהם.
בנוסף, חשוב שהיועץ יהיה נגיש בעצמו וכל העת (ולא ע"י עובדים ו"קבלני משנה") ללוות את הקשיש ומשפחתו החל מרגע התחלת הליווי והייעוץ, עבור בליווי בסבך הבירוקרטי הקשור לכך, עבור להתלוות ול"חשיפת" המוסדות השונים בפני הקשיש והמשפחה, עבור בליווי לפני ובעת המעבר של הקשיש לבית האבות המתאים, וכלה בליווי הקשיש ומשפחתו בעת תקופת ההיקלטות הראשונית בבית האבות המתאים. חשוב מאד שאותו יועץ יחיד ובעל ניסיון יטפל אישית וילווה אישית ויהווה כתובת אחת זמינה ונגישה עבור הקשיש ועבור משפחתו.

לפרטים נוספים ולהתייעצות ללא תשלום, אתם מוזמנים לפנות אלי.

גילת רדליך כהן, מומחית לגיל השלישי ומגשרת.

טל: 0546866998

דוא"ל: [email protected]

Call Now Button