בית אבות זה לא רק למבוגרים

● בתי אבות תשושי נפש
●בתי אבות סיעודים
●בתי אבות לאלצהיימר
●בתי אבות לתשושים
●דיור מוגן

בית אבות במרכז

לימור וחיים, זוג בתחילת שנות ה-50 לחייהם, שלושה ילדים, בית שסיימו סוף סוף לשלם את המשכנתא, עבודה מסודרת והכנסה מעל הממוצע, חיים מאושרים ונורמליים בפרבר יוקרתי בשרון.

ולפתע, כך בלי התראה מוקדמת, התהפך עליהם עולמם: חיים עובר אירוע מוחי קשה מאד, שמגביל מאד את יכולותיו הפיזיות והמנטליות. אחרי ההלם, הכאב והצער הראשוני לימור צריכה להתמודד עם המצב החדש. הבלבול רב מאד וסערת הרגשות לא תורמת לה ולמשפחה כולה לקבלת החלטות מושכלות, נבונות ונכונות.

מלבד ההתלבטות על הצורך באיתור בתי אבות סיעודיים המתאימים למצבו של חיים, או  בהשארתו בבית והצורך לסעוד אותו בבית שבו עדיין ישנם ילדים בגיל העשרה (על המשמעויות הנפשיות העלולות להיות כרוכות בכך עבורם), בפניה ניצבו  אינסוף שאלות ותהיות, הקשורות לסבך הבירוקרטי, החוקי והביטוחי הקשורים למצב חדש זה עבורה שנפל עליה מוקדם מדי, באמצע החיים ממש.

לימור מנסה להסתגל למצב ולא לאשפז בבית אבות סיעודי את חיים, אולם להחלטה זו יש משמעויות קשות, הן עבור ילדיה והן עבורה. משמעויות רגשיות, פיזיות ואף כלכליות. היא חשה שהמשפחה מאבדת את חיותה, כבולה למצב בלתי אפשרי. לאחר תקופה היא מחליטה לאשפז את חיים במוסד מתאים למצבו.

זהו אחד המקרים הקשים, אך לא הנדירים מאד. שעמם יועצים לבתי אבות נאלצים להתמודד עמם על מנת לסייע למשפחות במצבים אלו ודומים להם. הציבור לרוב אינו מודע לכך שמחלות של הגיל המבוגר יותר, כגון אלצהיימר, דמנציה או אירוע מוחי עשויות להגיע מוקדם מהרגיל. עובדה ידועה למומחים בתחום היא שבאופן מצער, בדרך כלל הפגיעה של מחלות אלו בקרב חולים צעירים הינה קשה ואגרסיבית אף יותר בגילאים צעירים מאשר בגיל מבוגר.

תפקיד יועץ לבתי אבות הינה בדיוק זו: לסייע למשפחות שיקיריהם נאלץ למצוא בתי אבות סיעודיים. אירוע מוחי הינו אחד הגורמים וישנם גם מקרים לא מעטים של התפתחות מחלת אלצהיימר בגילאים צעירים מהמקובל והידוע לציבור.

היועץ לבתי אבות נרתם להרגיע קודם כל את המשפחה, להתוות לה את כל האופציות והכיוונים האפשריים העומדים בפניה במצב החדש, להסביר לה לגבי המונחים הרפואיים השונים, להבהיר ולתת מידע לגבי הבירוקרטיה והחוקים הרבים והסבוכים לפעמים בתחום זה, לברר ואף לטפל בקבלת ההטבות המגיעות להם מהמדינה ומחברות הביטוח.

בנוסף, מאפשר הייעוץ לבתי אבות למשפחות לא רק לקבל את כל המידע לגבי האפשרויות השונות העומדות בפניהן בהחלטה לגבי האשפוז ומשמעותו, אלא לקבל את  כל המידע לגבי האופציה להשאיר את יקירם בכל זאת בבית, בטיפול מתאים.

יועץ לבתי אבות מלווה את המשפחה בבחירת מוסד מתאים מבין שלל האופציות הקיימות כיום, עוזר בקבלת ההחלטה על בית האבות הסיעודי המתאים, ועוזר בכל השלבים בהשמה לבתי אבות, כולל ביום המעבר ואף בתקופת הקליטה הראשונית של החולה במוסד המתאים.

החיים מזמנים לנו הפתעות רבות, חלקן פחות נעימות. קבלת סיוע של יועץ לבתי אבות, סיוע הניתן ללא כל עלות למשפחת החולה, עשויה לסייע רבו למשפחות בתקופה הלא קלה העומדת לפניהם ולהביאם במהירות האפשרית "לעמידה מחדש על הרגליים" ולהקניית איכות חיים מיטבית ומירבית ליקירם.

Call Now Button